2014. június 27., péntek

Lilahagymás pogácsa tarjakrémmel

 
Következzen egy kis sós kitekintés, de olyan, ami után mind a 20 ujjatokat megnyaljátok! Már ha elkészítitek persze. ;)
 
Jómagam szeretem a pogácsát, de csak frissen a sütőből. Tudom, hogy van millió fajta, de az általános tapasztalat az, hogy akár már fél óra múlva, de másnapra tuti kiszárad és akkor már nem vagyok túl lelkes a fogyasztásukat illetően.


Ám ez a recept zseniális, a lilahagyma, vagy akár medvehagyma, mert ezt is lehet variálni, biztosítja, hogy másnap is kellemes falat legyen. Mellesleg nem is szárad úgy ki, ami az alábbi hozzávalók alapján nem is csoda.

 
 
 
 
Lilahagymás pogácsa:

 
Hozzávalók:
50 dkg liszt
50 dkg vaj
50 dkg túró
1,5 e.k. só (persze csak óvatosan, mert nem minden só egyformán sós)
1 nagyobb fej lilahagyma apróra vágva
 
Ez elég sok apró pogi, szóval lehet egyből felezni az adagot.
 
Egy fémtálban elkeverjük a lisztet és a sót, belemorzsoljuk a vajat, hozzáadjuk a túrót és a felaprított lilahagymát. Alaposan összedolgozzuk, majd a tálból kivéve lisztezett felületen még tovább gyúrjuk, hogy jól összeálljon. Utána ujjnyi vastag téglalap formára nyújtjuk és hajtogatjuk. Én dupla hajtással szoktam csinálni, azaz jobbról és balról 1/3-ot ráhajtok a középső sávra, majd még félbe hajtom egyszer. Folpackba csomagolva legalább két órán át pihentetjük a hűtőben.
 
 
Ismét ujjnyi vastagra kinyújtjuk, kiszaggatjuk, és egész tojással lekenjük. Én kis átmérőjű karikával szoktam szaggatni, mert ahogy feljön szép magasra (még széltében kicsit összemegy) pont egyfalatnyi kis pogácsák lesznek. 200°C-ra előmelegített sütőben megsütjük (kb. 15 perc alatt).

 
Párszor előfordult már, hogy nem emelkedett meg, vagy mert nem gyúrtam alaposan meg, vagy mert a liszt nem volt alkalmas. De semmi vész, a megoldás, hogy nem pogácsának nevezitek, hanem elegánsan csak "Lilahagymás túrós tallérkának"... így is pikk-pakk ki fog ürülni a tál. ;)
 
Tarjakrém:
Nagyon egyszerű és nagyon finom kenhető szendvicskrém. A fenti pogácsákkal igazán ízletes
vendégváró falatkákat alkot. Ám ettük már meleg szendvicsen is és úgy is remek volt.
 
Kell hozzá füstölt főtt tarja és vajkrém. A tarja kb. 40 dkg, a vajkrémből kell 2 doboz, bár ízlés szerint nem muszáj mindet hozzákeverni. Ajánlom a Nádudvari zöldfűszeres vajkrémet, ami nagyon finom.
 
 
A tarját alaposan ledaráljuk, gyakorlatilag pépesítjük, majd összekeverjük a vajkrémmel.
 
 
Semmilyen fűszer nem kell bele, mert a hús önmagában is sós, a vajkrém pedig zöldfűszeres. Tehát ennyi, azt hiszem hogy ennél egyszerűbb recept sosem lesz a blogon. ;) /Köszönet érte Áginak, aki évekkel ezelőtt mutatta be nekünk ezt a kiváló receptet./
 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok