2015. április 15., szerda

Sörös csoki torta Nigella után szabadon


Pár hete, férjem névnapja alkalmából az az ötletem támadt, hogy valami sörös finomsággal kellene meglepnem őt. Na most, számomra ez egy paradoxon, lévén, hogy utálom a sört.
 
DE! És itt jön a lényeg: EZT MINDENKINEK KI KELL PRÓBÁLNIA, MERT NAGYON DURVÁN FINOM!!! :)
 
Szóval, szokás szerint elkezdtem keresgélni a neten, hogy egy igazán szimpatikus receptre bukkanjak. Vagy többre, mert ugye nem áll távol tőlem a több receptből való variálgatás. Előre bocsájtom, hogy ezúttal sem volt másként. ;) Rátaláltam Nigella Chocolate Guiness Cake receptjére, ami képre is és hát Nigella miatt is hamar meggyőzött. A krémen azonban elgondolkodtam, úgyhogy végül a mostanában rajongásig megkedvelt fehércsokis mascarponés krém mellett döntöttem egy kis csavarral... de haladjunk szépen sorjában. Következzen a recept.
 
 
Sörös csokoládé torta
 
Hozzávalók:
(fél adag kis tortához)
 
125 ml Guiness vagy hasonló barna sör (én Lasko Dark-ot kaptam)
125 g sótlan vaj
40 g kakaó
200 g porcukor
1/2 pohár tejföl
1 nagy tojás
1 ek. vanília esszencia
137 g finomliszt
 
A sütőt előmelegítjük 180°C-ra. Előkészítjük a formánkat, én 16 cm átmérőjű karikában sütöttem, amit csak alulról béleltem ki sütőpapírral.  
A sört egy nagy edénybe öntjük, hozzáadjuk a felkockázott vajat és addig melegítjük, amíg a vaj szépen elolvad. Ekkor hozzáadjuk a kakaót és a cukrot, alaposan elkeverjük. 
A tojásokat a tejföllel együtt kihabosítjuk, hozzákeverjük a vaníliát, majd beleöntjük a barna sörös, vajas keverékbe. Ezután beleszitáljuk a szódabikarbónával előzetesen összekevert lisztet, jól elkeverjük, hogy egynemű tésztát kapjunk.  
A formába öntjük és 45-60 perc alatt készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy rendesen átsült-e a piskóta. Hagyjuk teljesen kihűlni.
 
Mindeközben elkészítjük a krémet.
 
Eredetileg egy egyszerű sajtkrém kerül a tetejére, ami 150 g krémsajtból (pl. Philadelphia), 75 g porcukorból és 6 dl tejszínből áll. A tejszínt kihabosítjuk, porcukrot elkeverjük a krémsajttal, kevés tejszínhabbal fellazítjuk, majd óvatosan elegyegítjük a maradékkal. Először nem volt túl nagy bizalmam ehhez a krémhez, de azóta a húsvéti répatortára kipróbáltam, igaz, hogy mascarponéval és gyümölcscukorral, de finom volt. Szóval ajánlhatom ezt is.
 
Ám, amivel igazán mennyei lett a fenti tészta, az a következő összeállítás volt.
 
 
Sörös fehércsokis krém

Hozzávalók:
1 dl tejszín
100 g fehércsoki
1 vaníliarúd
30 ml sör
250 g mascarpone
 
Először felfőzzük a tejszínt, óvatosan, hogy le ne égjen. Lehúzzuk a tűzről és beleolvasztjuk a fehércsokit, addig kevergetjük, míg tökéletes egynemű ganache-t kapunk. Ebbe beletesszük a vaníliarúd kikapart belsejét, valamint 30 ml-t a barna sörből. Ugyanis így valamennyire érződni is fog az íze. Nem akartam kockáztatni, hogy sörös süteménnyel kábítom a férjemet, oszt semmit nem is érez belőle. Így fundáltam ki ezt a krémet, de elárulom, hogy így is csak haloványan a háttérben érezhető egy kis különleges íz, de aki nem tudja, tán meg sem mondja, hogy az bizony sör. Összességében azt kell mondjam, hogy ez az utóbbi idők legfinomabb süteménye volt! Ezzel pedig nagymértékben értett egyet velem a kis tesztelő csapat, úgyhogy bátran ajánlom mindenkinek! Aki szereti a sört, annak azért, aki pedig nem, annak azért! Tényleg, próbáljátok ki, mert egyszerű és tuti sikert fogtok vele aratni. :)
 
Utóirat: a fotóim nem lettek túl jó minőségűek, hiszen az Ünnepelt már tűkön ült, hogy megláthassa, mit kotyvasztottam a konyhában. Sietségemben ennyire futotta, de azért remélem így is "átmegy", hogy mennyire finom! :)


Elkészült a barna sörös torta, ezúttal Dreher Bak sörrel és diabetikus kivitelben. Ennek örömére készült új fotó is:



 
 
 

1 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok