2015. június 24., szerda

Kinder torta Monster High köntösben


Barátnőm unokahúga 7 éves lett. Tavalyi szülinapjára is én készíthettem a tortáját, a téma akkor is adott volt: Monster High. Kicsit bíztam abban, hogy idén újítunk, de nem. Hiába telt el egy egész év, a téma ugyanaz, leszámítva hogy ezúttal másik szereplő hölgyike lett a befutó. Meg volt adva kérem szépen, hogy Clawdeen Wolf, a farkasember lánya legyen a figura, a torta pedig kívülről lila, belülről kinder csokis legyen.
 
Elkezdtem receptet kutatni, mert hogy kinder tortát még nem csináltam. A legjobban a Miele főzőiskola oldalán talált változat tetszett meg, bár azt nem igazán tudom elképzelni, hogy minek 2*8 dl tejszín a krémekhez, ráadásul úgy, hogy mindkettőbe csak 200 g csoki kerül. Szóval inkább mentem a saját fejem után és eddigi tapasztalataimra hallgatva kicsit átvariáltam a receptet. Előre szólok, hogy szerintem ez a torta lett minden idők leggigantikusabb kalóriájú tortája, ami legalábbis az én konyhámban készült. De megéri kipróbálni, akkor is, ha nem csilivili burkolt torta, mert hihetetlenül finom! Igaz, hogy én csak darabjaiban kóstoltam, de a tesztelőktől is abszolút pozitív visszajelzés érkezett, úgyhogy bátran ajánlom.  
 
Kinder torta Bombolone módra
 
Mogyorós piskóta (17 cm átmérőjű formához)
7 db tojás
10 dkg cukor
6,5 dkg csokoládé (max 40%)
12 dkg őrölt mogyoró
2 ek. liszt
 
A csokoládét vízgőz felett felolvasztjuk. A tojássárgáját kihabosítjuk a cukor 1/3-val, a tojásfehérjét pedig a maradék cukorral nem túl kemény habbá verjük. A felvert sárgáját és fehérjét óvatosan összekeverjük hablapát segítségével. Majd ennek a tojáshabnak az 1/4 részét elkeverjük az olvasztott csokoládéval, ekkor habverőt használjunk, és gyors határozott mozdulatokkal dolgozzunk. A csokoládés részt óvatosan keverjük el a maradék tojáshabbal, és közben szórjuk hozzá a finomra darált mogyoró és liszt keverékét is. Megjegyzem, hogy az én darálóm nem őrölte teljesen finomra  a mogyorót, de így a Kinder Maxi Kinget idézte legalább. ;)
A tortaformába öntve 165°C-on kb. 60 perc alatt sütjük készre, tűpróbával ellenőrizzük.
 
Vaníliás krém
3 dl habtejszín
300 g fehércsokoládé
1 vaníliarúd
 
A tejszínt óvatosan felfőzzük a vaníliarúd kikapart belsejével együtt, majd a tűzről levéve beleolvasztjuk a felkockázott fehércsokit. Alaposan elkeverjük, botturmix segítségével teljesen egyneművé turmixoljuk. Egy éjszakára hűtőbe tesszük pihenni. Másnap kihabosítjuk, szükség esetén 1 zacskó habfix hozzáadásával.
Meg kell mondjam, hogy bár nem voltam sosem vanília rajongó, sem fagyiban, sem sütiben, sőt a fehércsokit sem szerettem, de ez megint egy ínycsiklandó krém lett. Szóval, ha vaníliakrémet ennétek vagy készítenétek tortába, ezt csináljátok, szerintem!
 
Csokoládékrém
5 dl habtejszín
300 g tejcsokoládé
200 g 40%-os étcsokoládé
 
A vaníliás krémhez hasonlóan készítjük, tejszínt felfőzzük, beleolvasztjuk a csokit, leturmixoljuk és pihentetjük. Másnap félreteszünk belőle 2-3 lapátnyit a torta körbekenéséhez, a többit kihabosítjuk.
 
+1 doboz Kinder csokoládé
 
A mogyorós piskótát 4 lapra vágjuk, és a következőképpen töltjük be: az alsó szintre először rákenünk a csokoládékrémből 3-4 lapáttal gazdagon, erre kanalazunk 5-6 evőkanálnyi fehércsokis részt, majd körkörös mozdulatokkal márványosan összeforgatjuk a krémeket. Erre szórunk felaprítva két kinder csokirudat. A következő piskótalapot ráhelyezve hasonlóan járunk el, csak most a fehércsokis krémből teszünk többet és arra kanalazzuk a tejcsokis krémet, megint megszórjuk a felaprított kinder csokival. Majd az utolsó szintet az elsővel azonosan kenjük. A tetejére helyezzük a negyedik piskótalapot és hűtőben hagyjuk dermedni 1-2 órát. Később körbekenjük a maradék nem kihabosított tejcsokis ganache-val. Ha nem burkoljuk, akkor a maradék krémekkel és kinder csokival díszíthetjük. Ha burkoljuk, akkor  előtte még visszatesszük  a  hűtőbe dermedni néhány órát.
 
Próbáljátok, kóstoljátok, hogy mind a tíz ujjatokat megnyaljátok! :)
 
 
 
 
 
 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok