2015. december 20., vasárnap

Mézeskalácsok

 
 
Mint arról már beszámoltam, ősszel részt vettem egy fantasztikus mézeskalács díszítő tanfolyamon Mézesmannánál. Eljött az ideje, hogy végre kipróbáljam a technikákat, ráadásul Judit felügyelete nélkül... és hatalmas megkönnyebbülésemre boldogultam. :) Bevallom, hogy az írókától tartottam kicsit, mert az állaga nagyon nem mindegy, hogy milyen, más kell a vonalakhoz, más a terülő mázhoz és más a domború alakokhoz.
 
A mézeskalács receptje is Mézesmannától származik, de mivel ő is egy újságban találta évekkel ezelőtt, így biztosan nem gond, ha megosztom Veletek. Természetesen én kicsit belepiszkáltam, mert szeretem jó fűszeresen a mézeskalácsot, de ha Ti szolidabban szeretitek, akkor a plusz fahéjat és gyömbért kihagyhatjátok. ;)
 
 
 
Mézeskalács
 
Hozzávalók:
60 dkg liszt
20 dkg virágméz
20 dkg porcukor
2 ek. puha vaj
2 tojás
2 ek. mézes fűszerkeverék
1 csapott tk. szódabikarbóna
és opcionálisan
2 tk. őrölt fahéj
2 tk. őrölt gyömbér
 
Elkészítés:
A hozzávalókat jól összegyúrjuk, majd a tésztát Folpackba csomagolva legalább 1 órán át pihentetjük a hűtőben. Utána nyújtjuk, szaggatjuk. Keksznyomdával is kitűnően lehet mintázni, akár csak pl. tortadíszítéshez használt szilikon csipke mintázóval, de azt akár egy frissen mosott kis csipketerítővel is helyettesíthetjük. ;)
 
Még itt a natúr változatoknál nagy örömmel meg is mutatom Nektek, hogy mit hozott a Mikulás. :) Köszönet érte az én drága férjemnek, aki kitalálta és a Bitshapes-nek, akik megvalósították. :) Még pedig az én saját, Bombolone Finomságok logós kekszpecsétemet. :) Szuper jól működik mézeskalácstésztában, fondant-ban, marcipánban! :) Tetszik? Saját sütipecséteket Ti is kitalálhattok, szívesen elkészítik Nektek 3D nyomtatással. :)
 
 
 
És akkor következzen az íróka alapreceptje:
1 közepes tojásfehérje
20-25 dkg porcukor
1 ek. étkezési kukoricakeményítő
 
+ a hígításhoz citromlé
 
A tojást a cukor felével elkezdjük kihabosítani, majd folyamatosan adagoljuk hozzá a többi cukrot. Ha már sűrűn folyós, akkor mehet hozzá a keményítő, amivel tovább verjük. Ha a sűrű hab csúcsot formál, akkor jó. Szükség szerint pár csepp citromlével hígítjuk, hogy írókázáshoz jó legyen. A maradék cukormázat letakarjuk, hogy ne száradjon ki. Terülőmázhoz kiveszünk belőle és több citromlével felhígítjuk, hogy méz sűrűség legyen, kb. ahhoz hasonlóan folyjon/ terüljön. A domború formákhoz sűrűbb máz kell, úgyhogy ha ilyet is szeretnénk csinálni, akkor még a hígítás előtt kiveszünk a cukorhabból. Nekem az egyébként annyira sűrű lett, hogy mind a három mázhoz kellett hígítani, a domború formákhoz csak egy nagyon picit, az írókához kicsit többet, a terülőmázhoz meg jóval többet. :)
 
És íme az alkotások... hát nem mondom, hogy gyors díszítő technika, pláne a festősek, de megérte, mert imádom őket! :)
 
Jó sütögetést Mindenkinek! :) 
 
 
 
 
















 
 
 
 
 
 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok