2016. augusztus 12., péntek

Bogyó és Babóca torta kulisszatitkokkal

 
Bár már egy hónapja volt, hogy a drága kis unokahúgom elballagott a bölcsiből, és a Facebookon mutattam is képeket a jeles alkalomra készített Bogyó és Babóca tortáról, de most végre elárulok néhány kulisszatitkot is róla. ;)
 
Szerencsére az időjárás segítségemre volt, mert éppen jött egy hidegfront, úgyhogy nem kellett 40°C-ban küzdenem és hontalanul is volt helyem, ahol kényelmesen, a legnagyobb nyugalomban alkothattam.

Emeletes torta lévén nem mindegy, hogy milyen ízeket tervezünk és azt milyen sorrendben építjük egymásra. Most igyekeztem nagyon bebiztosítani, hogy jól tartsa magát a torta összeállítva, ugyanis 1 órás autóutat kellett túlélnie a bölcsiig.
 
Így aztán alulra a jól bevált és kedvelt trüffel került, az emeletre pedig málnakrémes csokitorta. Én egyelőre nem vagyok a vajkrémek híve, bár ha megtanulok krémvirágokat gyártani, akkor lehet, hogy ez változni fog. :) Addig is a töltelékeket inkább mascarpone-tejszín kombinációval szeretem lazítani, de az sajnos nem tart olyan jól. Emiatt feltétlenül fontos, hogy a piskóta külső szélén egy masszívabb, jól tartó krémből nyomjunk gyűrűt. Pl. a csokiganache, akár kihabosítva is, kiválóan alkalmas erre. Mivel körbe is kell kenni a tortát és a csokis piskóta mellé a csoki ganache dukál, így nem volt nagy ügy megoldani ugyanebből a gyűrűt. Persze több csokit kell olvasztani több tejszínbe, de megéri, mert tényleg nem púposodik ki a málnakrém. Ezt akkor is érdemes így csinálni, ha csak krémmel kenjük körbe a tortát, de burkolás alá mindenképpen.
 

 
Aztán ha betöltöttük a tortákat, körbekentük, dermesztettük és leburkoltuk, akkor jöhet a simítás és az élek kialakítása... már aki az éles tortákat szereti. Én bizony ezt a tábort erősítem és sokáig keresgéltem, hogy mi a tuti módszer. Túl azon, hogy a "morzsakabátnak", azaz a körbekenésnek nagyon szépen kell sikerülnie, no és persze a burkolásnak is, az utólagos simításnak is nagy szerepe van. Lehet pl. fejre állítva megtenni, de nekem ez nem igazán jött be. Én két műanyag simítót használtam, azt a vastagabb, fogantyús fajtát. Ám jó ideje kilestem már, hogy vannak, akik két vékony lappal alakítják ki a csodálatos éleket. Nem igazán értettem, hogy az miért jobb, mint a másik, hiszen megfogni se lehet jól, de aztán szembe jött nem régiben egy-két elégedett felhasználói videó, és úgy döntöttem, hogy kipróbálom. Az egyik kedvenc angol tortásomtól rendeltem: Shereen'S Cake-től, pikk-pakk meg is érkezett és azt kell mondjam, hogy tényleg nagyon-nagyon szuper cucc! :)
 
 
Ha mindkét szintünk szépen le van burkolva, akkor bizony össze is kell építeni őket. Ezt többször csináltam úgy, hogy csak a legalsó szint alatt volt tortakarton, de most tényleg nagyon biztosra akartam menni, nehogy süllyedjen, megdőljön, ezért a felső torta alá is tettem kartont.  Nagyon fontos, hogy pontosan akkorának kell lennie, mint a torta, vagy picit kisebbnek, de kilógni semmi esetre sem lóghat ki. Az alsó szintbe pedig 4 db méretre vágott fa rudacskát szúrtam, hogy azok tuti biztosan meg (el) is tartsák a felső szintet.
 
Végül ilyen lett az a bizonyos Bogyó és Babóca torta, oldalán a láb nélküli százlábúval, akit ráadásul még le is kukacoztam... ajajjjj. De ezt észre sem vették, csak egy tortás barátnőm. ;) A bölcsiben szerencsére nagy sikert aratott, és ahogy hallottam, el is fogyott. Ez pedig a legfontosabb. :)
 
 
 

A tortához való recepteket itt találjátok: 
  • Piskóta:
http://bombolone.blogspot.hu/2014/06/egyszeru-piskota-recept.html
  • Trüffelkrém:
http://bombolone.blogspot.hu/2013/10/asodik-proba-egy-csaladi-bulira.html
  • Málnakrém:
http://bombolone.blogspot.hu/2014/07/malnakremes-csokitorta-karamellizalt.html



0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok