2017. március 29., szerda

Egyszerű, de nagyszerű gesztenyés süti


Ez a sütemény a gesztenye rajongó férjemnek készült neve napja alkalmából. Kicsit furcsálltam az összetételt, de gondoltam, hogy próba cseresznye. Mikor betettem a sütőbe, bizony erős kétségeim voltak afelől, hogy olyan lesz-e a végeredmény, amilyennek a kép alapján kellene kinéznie. Ugyanis kép alapján kerestem receptet és végül az NLC-n találtam, bár a csokimázt lecseréltem a saját bevált verziómra.


A gesztenyés tészta hozzávalói:
50 dkg mélyhűtött gesztenyemassza
6 dkg vaj
2 nagyobb tojás
1 ek. kukoricaliszt
1tk. sütőpor
 


A máz:
15 dkg, legalább 40%-os csokoládé
1,5 dl tejszín
1,5 tk. méz

kevés reszelt tonkabab
 
+kakaóbab töret az íz fokozása, a kellemes roppanósság és a csini külső érdekében ;)

Elkészítés:

A sütőt melegítsük elő 150°C-ra.

A
gesztenyemasszát előző este vegyük ki a mélyhűtőből, hogy fölengedjen. Másnap a puha vajjal alaposan dolgozzuk össze, botturmix segítségével. A tojásokat válasszuk ketté. A sárgákat egyesével keverjük a vajas gesztenyéhez, majd hozzáa
djuk a sütőporral elkevert kukoricalisztet is.

A tojásfehérjékből kemény habot verünk, és apránként, több adagban a gesztenyés tésztához keverjük. Az elkészített tésztát kibélelt vagy kivajazott és lisztezett formába töltjük, leginkább kenjük, mert ez egy elég masszív állagú tészta lesz. Kb. 40 perc alatt készre sütjük. A sütőből kivéve a sütit rácsra tesszük , és hagyjuk kihűlni.
Közben elkészítjük a
csokimázat, amelyhez a tejszínt felmelegítjük (nem kell habosra forralni), beletesszük a kockákra tört csokoládét, addig keverjük, míg szépen elolvad. Hozzáadjuk a mézet, és a reszelt tonkababot (ha nincs, akkor egy kis szerecsendióval is fűszerezhetjük), majd robotgéppel teljesen simára keverjük. Ezt óvatosan csináljuk, hogy ne menjen tele sok levegővel, mert akkor nagyon buborékos lesz a bevonat.  Hagyjuk kissé kihűlni, hogy sűrűsödjön, majd öntsük le vele a közben kihűlt, és a formából kivett süteményt. A tetejét mennyei, roppanós kakaóbab törettel díszíthetjük, tálaláskor tejszínhabot kínálhatunk hozzá.


 
 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok